Technika

VOZIDLA:

TATRA 805:

Základní údaje o vozidle:

–         rok výroby: 1955

–         objem motoru: 2544 cm3

–         výkon motoru: 72 koní při 4200 ot/min

–         maximální rychlost:  70 km/hod

–         spotřeba paliva: 25 litrů benzínu na  100 km (udává výrobce)

Další informace:

Tatra 8O5 je osazena čtyřdobým, osmi válcovým, vzduchem chlazeným motorem, je vybavena čtyřstupňovou převodovkou a redukční převodovkou, samozřejmostí je také pohon všech kol s uzávěrkami předního a zadního diferenciálu. Díky tomuto uspořádání má hasičský speciál výborné jízdní vlastnosti a průchodnost terénem. Skvělé vlastnosti a průchodnost jsou však vykoupeny vysokou spotřebou paliva. Z tohoto důvodu a také z důvodu historické hodnoty vozidla je v současné době používáno velmi zřídka.

Historie a současnost:

Vozidlo bylo vyrobeno a zaregistrováno v roce 1955, prvním majitelem bylo SDH Heřmanův Městec a v roce 1972 přešlo do majetku našeho SDH.

V zimě roku 2008 byla provedena generální oprava motoru, jednalo se hlavně o přetěsnění z důvodu nadměrného úniku oleje, opravu vykonali členové SDH Kostelec. O rok později byla provedena generální oprava podvozku a brzd, rovněž šlo hlavně o přetěsnění rozvodovek a diferenciálů

V současné době je vozidlo plně pojízdné a schopné provozu.

AVIA  A31:

Základní údaje:

–         rok výroby: 1990

–         objem motoru: 3596 cm3

–         výkon motoru: 60 kW při 3000 ot/min

–         maximální rychlost:  85 km/hod

–         spotřeba paliva: 15 litrů nafty na  100 km (udává výrobce)

Vozidlo je osazeno čtyřdobým, čtyřválcový, řadovým motorem, který je vodou chlazený, poháněná je zadní náprava. Průchodnost terénem u toho speciálu je takřka nulová. Jeho hlavní výhodou je nižší spotřeba a lepší jízdní pohodlí, jedná se především o hlučnost a rychlost jízdy.

Je vybaveno výstražnými světli modré barvy a sirénou a veškerým vybavením pro potřeby hasičů. Dnes je tedy hlavním vozidlem našeho sboru a využíváme jej k dopravě na soutěže ale také pro případné výjezdy.

Vozidlo bylo zakoupeno díky statní dotaci v roce 2005, po zakoupení bylo nově nalakováno a byli předělány vnitřní skříně pro uložení vybavení. Úpravu provedli členové našeho SDH.

ČERPADLA:

1. PS 8:

–         motor: ROTAX 635 (benzínový, dvoudobý, řadový dvouválec)

–         objem motoru: 635, 1 cm3

–         výkon motoru: 20,6 kW při 4500 ot./min.

2. PS 12 (červená):

Jedná se o klasické čerpadlo osazené motorem z vozidla TAZ 1203 (původně ze staré oktávie), toto čerpadlo je v majetku sboru od roku 1985.

–         objem motoru: 1221 cm3

–         výkon motoru 34,6 kW při 4600 ot/min

–         výkon čerpadla 13 litru za sekundu

3. PS 12 (žlutá):

Motor i čerpadlo je stejné jako v prvním případě, do našeho sboru bylo pořízeno v roce 2005 po celkové repasi všech částí a i když se to nezdá, tak s tím strojem jsme dosáhli několika velice pěkných úspěchů a to v době když měli všechny mašiny v okolí pořádné svaly.

–         objem motoru: 1221 cm3

–         výkon motoru 34,6 kW při 4600 ot/min

–         výkon čerpadla 12 litru za sekundu

4. PS 15 (žlutá):

Stroj byl pořízen v roce 2008, je vybaven motorem z vozidla TAZ 1500, sportovním čerpadlem a upravenou vývěvou. Díky těmto úpravám se nám minulých dvou sezonách podařilo dosahovat stále lepších a lepších výsledků.

–         objem motoru: 1433 cm3

–         výkon motoru 37, 5 kW při 4600 ot/min

–         výkon čerpadla 16 litru za sekundu

DALŠÍ  VYBAVENÍ:

–         benzinový generátor elektrické energie (elektrocentrála)

–         uhlová bruska, vrtačka

–         norná stěna a absorbenty pro likvidaci ekologických havárií.

Napsat komentář